Hodnotenie zamestnávateľov nikdy nebolo jednoduchšie. Zapojte sa do veľkého hodnotenia firiem a pozrite sa, ako je ohodnotená firma, v ktorej pracujete. Vďaka vašim hodnoteniam zamestnávateľov môžeme odlíšiť tých lepších od tých horších a poskytnúť tak potencionálnym uchádzačom o prácu cenné informácie o ich novom zamestnávateľovi. Pozrite sa na všetkých 9802 recenzií a hodnotení zamestnávateľov a pridajte aj váš názor.
Dynamická práca, kde nerobíte stále to isté ale naozaj si tam prejdete všetkým od logistiky, reklamácie, jemnú administratívu, zákaznícky servis po priamy predaj. Väčšinou práca v mladom kolektíve ľudí, pričom viete tu naozaj nadviazať dobré kamarátstva (nehovorím o vedení). Máte zamestnanecké zľavy pri nákupoch cez Alzu, väčšinou len 5-10% ale niekedy keď sa zadarí tak aj cez 30% a vo výnimočných prípadoch aj 50%, záleží od produktu a akú má na ňom Alza maržu.
Prácu vám pomaly na týždennom poriadku znepríjemňujú väčšie či menšie systémové výpadky. To však nie je najhoršia vec a dá sa pri tom existovať. Čo je však najhoršie na pozícii "sales specialist" je obrovský nátlak vedenia na váš výkon v predaji služieb a to akým štýlom sa hodnotí. Ak si myslíte, že práca na pobočke je hlavne o pohodlnom výdaji objednávok, ich spracovavanie a poskytovanie informácii zákaznikov ste na veľkom omyle, to je pre ujov nad vami druhoradé, pre nich je alfa a omega aké čísla im prinesiete. Na každý mesiac dostávate predajný plán, kde máte zadefinované koľko čistej marže musíte pobočke priniesť v doplnkových službách ako aj produktoch (železo). Tieto plány vám nastavuje šéf a je vám to prezentované ako veľmi dobre splniteľný plán, aby ste si hlavne vy dobre zarobili. Realita je taká, že pri tomto pláne ide hlavne o to, aby ste predajmi sami zaplatili personálne náklady firme za vás, trafené ja viem. Inými slovami to, že zvládate všetky procesy a udržujete pobočku v chode, za to vám Alza akoby neplatí... teda samozrejme hej máte v zmluve nejaký základ ktorý dostanete aj kebyže nepredáte nič, lenže ak ten plán nesplníte myslím dva krát po sebe proste vás vyhodia. Motivácia jak kráva čo. O splniteľnosti týchto plánov asi len toľko, že buď patríte medzi vzácnu menšinu ľudí čo majú v sebe fakt talent presviedčania (poznal som len jedného) alebo začnete klamať zákazníkov, čo robí asi väčšina ľudí na tejto pozícii. Ja osobne som na to však nemal svedomie a nedokázal sa zbaviť chrbtovej kosti :) Ak sa vám nejakým zázrakom a šťastím podarí splniť plán, šéf vám s radosťou ten plán na ďalší mesiac zvýši pod ušľachtilým cieľom spraviť z vás lepšieho predajcu (alebo v preklade vyžmýkať z vás viac zisku). Môže sa stať, že plán preplníte a vtedy vám maximálne cca 20% pridajú k províziam, čo je však ale zahul, že keď naopak plán splníte na menej ako 75% tak nedostane ako províziu z predajov nič, všetko si nechá Alzák... opäť super pozitívna motivácia a dôvod prečo toľko ľudí to vzdá po prvých mesiacoch :)
Spoločnosť Bekaert patrí v regióne k väčším a stabilnejším zamestnávateľom. Je špecifická svojim výrobným programom a zameraním. Určite vhodná na získanie skúseností a zároveň, ako odrazový mostík pre lepšie platené obdobné pozície v iných spoločnostiach. Má vybudovaný a celkom premyslený systém benefitov, relatívna možnosť absolvovania vhodných školení pre rozvoj osobnosti. Je tu zabezpečená vysoká miera bezpečnosti pre pracujúcich v prevádzkach, kde interné normy mnohokrát požiadavkami prevyšujú naše slovenské normy a požiadavky na bezpečné pracovisko.
Ľudské hodnoty a hodnoty prínosu zamestnancov pre spoločnosť sú mnohokrát prehliadané, riadiaci pracovníci - manažéri vašu osobu vidia skôr iba ako číslo v tabuľke. Mnoho manažérskych pozícii zastávajú čerství absolventi zo škôl , alebo kúpení ľudia z externého prostredia bez skúseností , hlavne ohľadom riadenia a motivovania zamestnancov. Týmto ľuďom chýba sebareflexia, kompetentnosť, ale držia sa svojich stoličiek stoj, čo stoj. Tu v Bekaerte bohužiaľ nikto z manažérov nenesie zodpovednosť za svoje zlé rozhodnutia, hlavne tie ktoré sú mnohokrát kontraproduktívne voči zamestnancom, ale aj v hospodárení s financiami a so zvereným majetkom. Neočakávajte motivačné navyšovanie platu, napriek tomu, že konkurenčné spoločnosti ponúkajú lepšie finančné ohodnotenie na porovnateľnej pozícii. Bol som svedkom odchodu viacerých výborných odborníkov v danej profesii a zároveň loajálnych pracovníkov, hlavne pre neochotu nadriadených navýšiť ich plat aspoň o náklady na cestovné z a do práce. Nadmerné zahlcovanie pracovníkov administratívou, mnohokrát s nejednoznačnými pravidlami a neustálymi zmenami bez patričného školenia , alebo vysvetlenia. Ľudia sú mnohokrát vyhorení, demotivovaní, unavení, ale kvôli rodinám , hypotékam a viere v zlepšenie podmienok zostávajú. Čo je smutný , ale pravdivý fakt. Ak potrebujete adrenalín vo vysokej miere, prípadne máte železné zdravie, nadbytok životnej energie, dobre zarábajúceho partnera a prípadne uvažujete o rozvode, určite reagujte na niektorú z ponúkaných pracovných pozícii. Mojou úlohou nie je odrádzať potencionálnych zamestnancov, skôr sprostredkovať môj pohľad na situáciu vo firme , ako takú. Na základe skúseností v manažmente aj iných nadnárodných spoločností, viem , že základom zdravej a prosperujúcej firmy sú spokojní a motivovaní pracovníci a nie bezduché osoby, ktoré stratili zápal pre prácu a sú zamestnancami iba z nutnosti.
Predajca
Katastrofálne vedenie, príliš veľa práce na 1 človeka, za neprimeraný plat
vozenie firemnými autobusmi
nízke platy, stále zvyšujúce sa normy, v lete horúčavy na pracovisku, stále nútia do nadčasov - soboty, sviatky
Krásne prostredie
Málo zdravotníkov-zamestnancov, keď 1-2 vypadnú pre chorobu či iný dôvod, ostatní musia prebrať ich prácu už aj tak nad rámec pracovného výkonu či pracovného času. Nadčasy neplatené. Cez letnú sezónu zákaz dovolenky na viac ako 5 dní, tým pádom sa ku moru ako zamestnanec v letnom období nedostanete.
Premýšľali ste, prijať radšej 1-2 viac zdravotníkov? Lepšie je zamestnať a platiť niekoho navyše(kto je i tak užitočný a potrebný), ako stresovať vyčerpaný personál v zložitých a ťažkých situáciách a počúvať nespokojných zamestnancov po chodbách či čítať ich petície. Poskytnúť benefity, napr. využitie fitka po pracovnej dobe(nik vám z neho nič nevezme, neodhryzne z neho) či bazén, alebo masáž 1x do mesiaca-takéto benefity poskytuje už v dnešnej dobe viacero úspešných firiem, tiež napr. počas dňa káva či kus ovocia(kopec jedla/ovocia/jogurtov sa vyhadzuje z jedálni). Dovolenky-umožniť dvojtýždňovú dovolenku v lete a vyhnete sa tým protestom zo strany zamestnancov(potrebujú oddych v lete s rodinami) Obedy-nie je možné počas 30 min. na obed prísť z iných liečebných domov do zamestnaneckej jedálne na Mier, počkať kým znechutená kuchárka pri okienku začne sama vydávať jedlo, vystáť si tam radu a potom nahádzať jedlo do žalúdka a bežať v tom čase nazad na svoju pozíciu. Keby nebolo keby...boli by všetci spokojní. Keď je spokojný zamestnanec, je spokojné aj šéfstvo.
Kolektív
Vedenie Plat Prístup ku základným veciam Neprehliadnosť skladových priestorov , objednaný tovar na niekoľkých paletach a žiadne skladové miesto navyše
Ciste a prijemne prostredie
Nepreplácanie nadčasov,dochádzka plánovaná iba mesiac dopredu,clovek si nevie nič naplánovať další mesiac,zmluva na dobu určitú,popracovať na benefitoch,vyššie personálne zlavy a nedostatočne ohodnotená práca! Podmienky ktoré firma dáva sú zavádzajúce a nepravdivé!
relatívne pekné a čisté prostredie; fajn kolektív; možnosť držať novinky v rukách skôr, ako zákazníci; zamestnanecká zľava (avšak aj tá bola zdanená, ktorá sa následne strhávala z výplaty)
Zažil som tu niekoľko rokov ako predavač (a neoficiálne aj zástupca manažéra), a napriek príjemnému prostrediu a knižkám, ktoré od detstva obľubujem a priateľskému kolektívu, som veľakrát mal pocit, že odtiaľ už chcem konečne vypadnúť. Nakoniec som to aj urobil, keďže odmeny som takmer žiadne nedostával, fungovali sme na kvartálne odmeňovanie, ale samozrejme sme vždy dostali nereálne vysoké plány. Plat veľmi slabý za obrovské množstvo činností, ktoré sme vykonávali. Znížili aj počet zamestnancov, čiže som veľakrát robil sám na rozlohovo veľkej predajni, bez brigádnika (keďže aj brigádnických hodín na jeden mesiac bolo málo, alebo od nás odchádzali kvôli nízkej hodinovej mzde). Musel som sa naučiť prakticky viesť celú predajňu, a v prípade neprítomnosti manažéra som mal na starosti kvázi všetko, za nulový príplatok. Bolo treba neustále upratovať predajňu, vysávať, umývať podlahu, čo bolo vzhľadom na nemalú rozlohu samotnej predajne a podotknem - sám! celkom otravné aj časovo zdĺhavé. Predvianočný zhon bol veľmi náročný a takisto nás za to finančne neodmenili. V priebehu roka prebiehalo mnoho marketingových kampaní, a mali sme pocit, že sa viac investuje do reklamných materiálov ako do stálych zamestnancov, ktorí sú dôležitými aktérmi predajného procesu. Veľakrát na nás tlačili, aby sme ponúkali zákazníkom predražený doplnkový tovar, ceny kníh išli enormne hore.. V skratke.. ak rozmýšľate nad prácou v PR, skúsiť môžete, ale či budete spokojní? Hmmm...
Home Office, pružná pracovná doba
Tarifný odmenovací systém pri nižších pozíciách, flexibilita