- zamestnanecké zľavy aj keď nie vždy su výhodné tak určite niektore veci kúpite za celkom dobrú cenu - dovolenku vám väčšinou dajú vtedy keď chcete aj keď nie vždy a nie každý vedúci smeny je ochotný
V podstate všetko ostatné. Čokoľvek čo Vám povedia pri pohovore alebo školení je z 90% hlúposť. Ja osobne som siel do alzy ako skladník počas pandémie pretože mi skončila práca ktoru som mal. Nemal som veľké očakávania. Pracoval som na roznych pozíciách v roznych firmách a to čo som sa naučil je že čím väčšia firma tým väčšinou horšie a v českých firmach to je väčšinou zlé. Takže ako vravím čakal som že to nebude žiadna prechádzka. Ale to čo sa deje v tej firme tak to som nečakal ani omylom. Vopred upozorňujem že všetko co uvadzam sa dialo na konkretnom pracovisku kde som posobil ja a netuším ci to je take všade. Úvodné školenie - pri mojom príchode žiadne neexistovalo. Netvrdím že to je jadrova fyzika ale aspoň ukázať kde su záchody prípadne jedáleň a nejaká základné pravidlá by neuškodili. Plat - zo začiatku sa tam dalo zarobiť celkom pekne na to že nemusíte mať žiadnu školu a zoberú asi hocikoho. Plat tvorí základná zložka ktorú dostanete vždy plus priplatky na dopravu a za sviatky a víkendy. Najzaujímavejšia je variabilna zložka ktora zo začiatku fungovala lebo ak ste sa fakt hecli tak vam dali celkom pekne peniaze naviac. Funguje to na princípe bodov ktore dostávate za jednotlivé úkony a zaznamenáva ich váš skener. Napriek tomu že vám ich na konci mesiaca väčšinou trošku strhli aby ste nezarobili moc vela tak sa to celkom oplatilo. Neskôr to vymysleli tak že variabilku sice nezrušili ale nedá sa dosiahnuť. Takže nedostanete nič naviac. Tuto zmenu nám nikto neoznámil jednoducho sa niekto rozhodol a jedneho dňa to zmenili a hotovo. Pracovné tempo - tempo je extrémne väčšina nových odíde v priebehu týždňa. Niektorí odvážnejší vydržia aspoň do prvej výplaty. Fluktuácia - neskutočná až na pár výnimiek sa tam v podstate neoplatí ani nejak nadväzovať kontakt lebo je velmi pravdepodobné že toho človeka zajtra už aj tak neuvidíte Nadriadení - ja osobne som mal lepšiu skúsenosť lebo na mojom oddelení bol človek ktoremu sme boli viac menej ukradnutí a tak nám dal celkom pokoj. Ale viem že na niektorých oddeleniach to bolo horšie niektorí boli schopní kontrolovať koľko času trávite na toalete pripadne ste si museli hlásiť čas prestávky niekoľko dni vopred. Niektorí vedeli byť dosť
Povodna myšlienka firmy, ktorá ale neplatí vobec
Neúcta k zamestnancom, podmienky, ktoré ponúkaju su splnené len pre vyvolenú vzorku. Totálny nezáujem o zlepšenie podmienok,, napriek tomu neustále zvyšované požiadavky z ich strany. Nič si nevážia, iba čísla
Počúvať aj ľudí na dolných pozíci
Dynamická práca, kde nerobíte stále to isté ale naozaj si tam prejdete všetkým od logistiky, reklamácie, jemnú administratívu, zákaznícky servis po priamy predaj. Väčšinou práca v mladom kolektíve ľudí, pričom viete tu naozaj nadviazať dobré kamarátstva (nehovorím o vedení). Máte zamestnanecké zľavy pri nákupoch cez Alzu, väčšinou len 5-10% ale niekedy keď sa zadarí tak aj cez 30% a vo výnimočných prípadoch aj 50%, záleží od produktu a akú má na ňom Alza maržu.
Prácu vám pomaly na týždennom poriadku znepríjemňujú väčšie či menšie systémové výpadky. To však nie je najhoršia vec a dá sa pri tom existovať. Čo je však najhoršie na pozícii "sales specialist" je obrovský nátlak vedenia na váš výkon v predaji služieb a to akým štýlom sa hodnotí. Ak si myslíte, že práca na pobočke je hlavne o pohodlnom výdaji objednávok, ich spracovavanie a poskytovanie informácii zákaznikov ste na veľkom omyle, to je pre ujov nad vami druhoradé, pre nich je alfa a omega aké čísla im prinesiete. Na každý mesiac dostávate predajný plán, kde máte zadefinované koľko čistej marže musíte pobočke priniesť v doplnkových službách ako aj produktoch (železo). Tieto plány vám nastavuje šéf a je vám to prezentované ako veľmi dobre splniteľný plán, aby ste si hlavne vy dobre zarobili. Realita je taká, že pri tomto pláne ide hlavne o to, aby ste predajmi sami zaplatili personálne náklady firme za vás, trafené ja viem. Inými slovami to, že zvládate všetky procesy a udržujete pobočku v chode, za to vám Alza akoby neplatí... teda samozrejme hej máte v zmluve nejaký základ ktorý dostanete aj kebyže nepredáte nič, lenže ak ten plán nesplníte myslím dva krát po sebe proste vás vyhodia. Motivácia jak kráva čo. O splniteľnosti týchto plánov asi len toľko, že buď patríte medzi vzácnu menšinu ľudí čo majú v sebe fakt talent presviedčania (poznal som len jedného) alebo začnete klamať zákazníkov, čo robí asi väčšina ľudí na tejto pozícii. Ja osobne som na to však nemal svedomie a nedokázal sa zbaviť chrbtovej kosti :) Ak sa vám nejakým zázrakom a šťastím podarí splniť plán, šéf vám s radosťou ten plán na ďalší mesiac zvýši pod ušľachtilým cieľom spraviť z vás lepšieho predajcu (alebo v preklade vyžmýkať z vás viac zisku). Môže sa stať, že plán preplníte a vtedy vám maximálne cca 20% pridajú k províziam, čo je však ale zahul, že keď naopak plán splníte na menej ako 75% tak nedostane ako províziu z predajov nič, všetko si nechá Alzák... opäť super pozitívna motivácia a dôvod prečo toľko ľudí to vzdá po prvých mesiacoch :)
Predajca
Katastrofálne vedenie, príliš veľa práce na 1 človeka, za neprimeraný plat
Žiadne
Tejto spoločnosti sa vyhnite oblúkom . Keď nemáte nejaké životné ciele alebo ambície tak táto práca bude pre vás ako stvorená . Manažment úplne neschopný . Keď upozornite na nejaku chybu už vás majú pod drobnohľadom a už len čakajú dokým niečo neurobíte. Keď tu nastúpite tak vám naslubuju hory doly a pritom realita je niekde inde . Taktiež keď vás príjmu na nejaku pozíciu zabudnite že ju aj budete robiť .Zabudnite na ich nejaký adaptacny proces ,môžte sa tak adaptovať jedine na ploche . Keď sme už pri tej ploche ,kľudne vás tam nechajú samého aj 3 hodiny . Však čo hlavne rob čísla . Ak máte nejakú sebaúctu tak sa tejto práci vyhnite oblúkom . Slová na záver v alze nikdy viac