Cvičiť môžete aj v práci

Máte sedavé zamestnanie? Určite poznáte bolesť chrbta alebo presedenie. Jednoducho, sedieť celý deň nie je práve ideálne. Zaťažujeme chrbticu, nohy aj oči. My vám ale povieme ako sa uvoľniť a zacvičiť si aj v práci.

Nájdete veľa tipov na to, ako jednoducho cvičiť aj v práci. My sme zopár z nich vybrali, vyskúšali a teraz vám ich predstavíme. Môžete cvičiť priamo za stolom a zaberie vám to len pár minút.

1. Ranná rozcvička

Je ráno a práve ste prišli do práce. Je kľud a ešte tu takmer nikto nie je. Vás ale čaká ťažký deň. Trik tohto cviku spočíva v dýchaní. Ako na to? Posaďte sa, nohy majte na šírku panvy, vyrovnajte chrbát, ramená dozadu. Ruky majte voľne položené na stehnách dlaňou nahor. Teraz sa poriadne nadýchnite, potom všetok vzduch vydýchnite von. Opakujte nádychy 6 - 12 krát.

2. Lodičky a podpätky

Všetky ženy potvrdia, že nosenie lodičiek a topánok na podpätku nie je žiadny med. Aby ste uľavili nohám skúste tento cvik. Je to jednoduché. Stačí vám k tomu 15 – 20 kamienkov, najlepšie guľatých, prípadne gaštany či koráliky. Vysypte si ich pod nohy a snažte sa ich chytať medzi prsty a predávať z jednej strany na druhú. Alebo po nich jednoducho pošliapte.

3. Uvoľni panvu a bedrá

Keďže väčšinu dňa presedíme za počítačom v polohách, ktoré by nám ortopéd určite neodobril, neuškodí precvičiť si bedrá a panvu. Nevýhodou tohto cviku je, že k tomu potrebujete gymnastickú loptu. Ak ju máte, jednoducho si na ňu sadnite a krúžte panvou.

4. Zápästie

Prsty prilepené ku klávesnici alebo k myši. Pre vaše zápästie to nie je nič dobré. Zo začiatku môže byť tento cvik trochu náročnejší. Sadnite si, nohy na šírku panvy, ramená dozadu a rovný chrbát. Rozpažte dlaňami nahor tak, akoby ste sa zapierali o neviditeľné steny a tlačte.

Takto uvoľníte ruky, zápästie aj prsty. Pre sťaženie môžete rukami začať otáčať, akoby ste robili polkruh.

5. Krk

Ponaťahovať si krk je skvelý pocit. Najmä, keď ste celý deň prilepený k monitoru počítača. Nie je to ťažké. Nakláňajte hlavu doľava, potom doprava. Môžete si pomôcť aj rukou a mierne zatlačiť. Potom hlavu nakloňte šikmo, akoby ste hľadeli na svoje koleno a postupne ju takto nakláňajte na obe strany.


Zacvičili ste si? Ponaťahovali svaly? Uvoľnili sa? Skvelé. Tieto cviky vám nezaberú takmer žiadny čas a ešte vám aj pomôžu. Kľudne sa aj prejdite alebo choďte na prechádzku, ak môžete. Ak ale už máte dosť vysedávania za počítačom 8 hodín denne, skúste sa pozrieť po niečom inom v ponuke práce.

Články, ktoré by vás mohli zaujímať

Akú hudbu počúvať pri práci?

Hudba je určite nepostrádateľnou súčasťou života. Počúvame ju všade. V aute, v práci, v kuchyni či pri cvičení. Dokáže meniť naše emócie a zdvihnúť nám náladu. Vďaka nej dokážeme byť produktívnejší. Čo je ale najlepšie počúvať pri práci?

Chceš byť policajtom? Skús pomaturitné štúdium

Každý z nás má svoje vysnívané povolanie. Či už je to hasič, právnik alebo policajt. A práve o tom, ako sa z vás môže stať policajt, sú nasledujúce riadky. Chcete vedieť viac? Čítajte ďalej.

Pracovný čas a prestávky

Aj vy často pracujete viac ako by ste mali? Zostávate v práci aj po pracovnej dobe? Aký je pracovný čas zo zákona? A na čo všetko máte nárok?