Dedoles: Jedinečný e-shop, ktorý je miestom pre jedinečné talenty

Slovenský e-shop šetrný k prírode pozná, aké sú pravé hodnoty. Pozrite sa na to, čo vám ako uchádzačovi o pracovné miesto v tejto firme nesmie chýbať a staňte sa súčasťou Dedoles rodiny.

Staň sa súčasťou Dedoles rodiny

Dedoles je slovenský e-shop, ktorý bol založený v roku 2011 a aktuálne pôsobí v 7 európskych krajinách. Hneď, ako Jaro Chrapko firmu založil, začal k sebe priťahovať skvelých ľudí. Má na to jednoducho cit. Dedoles má v súčasnej dobe približne 80 zamestnancov, brigádnikov a externistov pracujúcich v dvoch mestách – v Pezinku a v Bratislave.

Názov Dedoles vznikol spojením slov „dedo“ a „les“. „Dedo“ symbolizuje múdrosť, skúsenosti, ľudskosť a dobrotu a „les“ prírodu, slobodu a zdroj energie, a inšpirácie. Spojením týchto slov je presne to, s čím by mal byť každý jeden z nás stotožnený, pomenúva základné hodnoty, o ktoré sa opierame.

Dlhodobou víziou Dedoles je vybudovať obrovskú a bohatú firmu, ktorá zmení svet a život ľudí k lepšiemu. Okrem biznisu sa všetci zamestnanci zapájajú aj do rôznych eventov – napr. Ponožková výzva, ktorá podporuje ľudí s Downovým syndrómom alebo sadenie stromov na udalosti „Dedoles sadí les“, kde sme minulý rok spolu s verejnosťou vysadili viac ako 1000 stromov a určite v tom chceme pokračovať aj naďalej.

Čo poradíte človeku, ktorý sa chystá na pohovor do vašej firmy?

Ak máte skúsenosti a zručnosti zodpovedajúce pracovnej pozícii, máte polovicu úspechu za sebou. Určite je však na pohovore potrebné vedieť niečo o Dedoles a prečo chcete pracovať práve u nás. Nemusí to byť celá história a portfólio našich produktov, ale minimálne vedieť kto sme a čo robíme. Ďalej je dôležitá motivácia pracovať na danej pozícii, na ktorú sa hlásite.

Ak sa hlásite na zákaznícku podporu, tak nehovoriť o tom, že by ste chceli robiť marketing a naopak. Alebo ak sa hlásite na skladníka, tak sa možno vyvarujte otázkam, ako často robíme inventúry a či máme v sklade kamery. Mohlo by to byť podozrivé. A v neposlednom rade byť uvoľnený, spontánny a vedieť nás presvedčiť, že ste tá najlepšia voľba. Ako? To necháme na Vás.

Vyzerá to tak, že vaša spoločnosť má v sebe zakorenené firemné hodnoty. Hľadáte ich aj vo svojich kandidátoch na pohovore?

Našou misiou je mať najspokojnejších zákazníkov a zamestnancov. Čiže v prvom rade v kandidátoch hľadáme ľudskosť, prozákaznícku orientáciu a kolegialitu. Práca je obrovskou súčasťou života každého z nás. Priemerne strávi človek v práci takmer ⅓ celého svojho života v produktívnom veku. Preto je pre nás maximálnou prioritou, aby sa naši zamestnanci cítili v práci príjemne, komfortne a svoju prácu milovali - čiže ďalšie vlastnosti, ktoré hľadáme, sú určite pozitivita a priateľskosť. V neposlednom rade je to proaktivita a inovatívny prístup k práci.

Treba si uvedomovať to, že každý má v sebe riešenia, ktoré nás všetkých môžu posúvať ďalej, mali by sme stále hľadať zlepšenia a priestor na rozvoj – aby sme boli schopní spoločne rásť a zvyšovať tak konkurencieschopnosť v rýchlo sa meniacom prostredí.

Aké výberové konanie v Dedoles uplatňujete?

Rôznorodosť našich pozícií je naozaj veľká. Väčšinou dizajnujeme výberové konanie na mieru priamo s manažérom daného oddelenia, podľa toho, čo potrebujeme u kandidátov overiť. Ak k nám na pozíciu reaguje veľké množstvo uchádzačov, väčšinou prvé kolo prebehne so mnou a na druhom kole už je prítomný aj manažér. Ak je uchádzačov menej (vzhľadom na kritériá na danú pozíciu – napr. ovládanie maďarčiny alebo iného jazyka), tak je manažér so mnou už na prvom kole, aby sme proces urýchlili v prípade, že je kandidát dobrý a nechceme, aby ho „ulovila“ iná spoločnosť.

Majú byť uchádzači o prácu u vás pripravení aj na pretestovanie?

V prípade marketingových pozícií ešte spolu s manažérom pripravujeme testy alebo prípadové štúdie, špecifické pre každú pozíciu. Napr. v prípade PPC špecialistu sme mali pripravené na druhé kolo pohovoru testy, kde museli vypočítať ROI a podobné parametre, čo by mal človek na tejto pozícii ovládať.

Prezraďte nám nejakú vtipnú skúsenosť z pohovoru.

Každý rok pred Vianocami potrebujeme zdvojnásobiť počet zamestnancov v sklade, nakoľko je to naša najväčšia sezóna. Po mojom nástupe do spoločnosti som musela prijať do 2 týždňov cca 20 skladníkov a tak som absolvovala tak 15 pohovorov týždenne. Niektorí záujemcovia nereagovali prostredníctvom pracovných portálov, ale chodili sa priamo k nám do skladu pýtať na podrobnosti.

Mala som dohodnuté pohovory tesne po sebe a na jeden čas mi prišli dvaja ľudia, s tým, že 1 bol neohlásený, tak som ich vzala naraz, aby dotyčný nemusel čakať. Asi po 10 minútach čo som rozprávala o pozícii skladníka a pýtala sa ich na skúsenosti či motiváciu pracovať u nás, mi mladý muž povedal, že on je brigádnik, ktorý reálne prišiel už v ten deň na zmenu. Bolo to príjemné osvieženie náročného náborového dňa. Kolega u nás stále brigáduje a vždy sa pousmejem, keď ho náhodne stretnem v sklade.

Čím si vás záujemca o pracovné miesto na pohovore získa?

Jednoznačne osobnosťou. V Dedoles pracujeme v proaktívnom a harmonickom prostredí, aby sme dokázali vybudovať niečo výnimočné a unikátne. To sa nám však podarí iba vtedy, ak každému z nás bude záležať na tom, aby sme to dokázali – ako tím.

Dlhodobým cieľom firmy je vytvárať udržateľné pracovné prostredie, pritiahnuť do tímu TOP talenty a podporovať osobnostný a firemný rast. Čo si najviac cením na tejto spoločnosti a majiteľovi je to, že i keď hľadáme ľudí, čo majú skúsenosti, vždy sa nad kandidátmi zamýšľame komplexne – pokiaľ v človeku vidíme potenciál pre firmu a to, že je tzv. „Dedoles fit“ – zmýšľa rovnako, záleží mu na tom, čo robí, na sebe, na ľuďoch okolo seba a na svete, v ktorom žije - vieme mu pozíciu jednoducho „vytvoriť na mieru“ alebo mu dať šancu i keď má menej skúseností.

Nech sme dnes akýkoľvek, vždy sa môžeme dokonale zmeniť a byť iným, lepším, vzdelanejším človekom. Ak v človeku vidíte na pohovore potenciál a jeho motivácia na sebe pracovať je dostatočne silná, môže byť pre Vašu firmu veľmi veľkým prínosom. Čo sa nám zatiaľ vždy potvrdilo.

Články, ktoré by vás mohli zaujímať

Pripravte sa na pohovor a zvýšte šancu na úspech

Desiatky rozoslaných životopisov. Odmietavé e-maily. A zrazu to príde. Pozvanie na pohovor. Srdce vám búši. Neviete popadnúť dych. Čo teraz? Čo by ste mali spraviť? Ako zvládnuť pohovor? To vám hneď prezradíme. A nie je to nič zložitého.

Úspech v podnikaní. Ako ho dosiahnete?

Kto by nechcel byť úspešný? Každý predsa túži po bohatstve a sláve. No získať to si vyžaduje veľa úsilia, driny a kofeinu. Začať podnikať chce odvahu. A veľa trpezlivosti. My vám poradíme ako tomu úspechu trochu pomôcť a pritiahnuť ho.

Čo čakať na pohovore vo firme Plzeňský Prazdroj Slovensko a ako sa odlíšiť od ostatných kandidátov?

Katarína Kratochvílová, Senior Talent Acquisition Specialist vo firme Plzeňský Prazdroj Slovensko, nám priblíži priebeh pohovoru a definuje, aké vlastnosti by podľa nej mal mať každý úspešný uchádzač.

Ďalšie články