Ako naplánovať meeting a nič nevynechať?

Meetingy sú mocným nástrojom avšak často bývajú podceňované. Pre mnohých totiž znamenajú stratu času, kvôli zlej organizácii. Nižšie sa dočítate, ako vaše meetingy naplánovať a na nič dôležité nezabudnúť.

Meetingy časom získali zväčša negatívnu reputáciu, najmä kvôli dlhému trvaniu a nízkemu prínosu. Čas strávený na meetingoch by nemal byť venovaný len zdieľaniu informácií ale hlavne riešeniu problémov a hľadaniu riešení spoločne. Tentoraz sme pripravili prehľadný návod, ako naplánovať efektívny meeting ako profesionál.

Je meeting vôbec potrebný?

Pri plánovaní meetingu je nevyhnutné stanoviť body, o ktorých sa bude pojednávať. Ak neviete nájsť zmysel meetingu alebo je bodov meetingu málo a nevyznačujú sa dôležitosťou, jednoducho ho neorganizujte. Keď ste zvyknutí na týždenné meetingy, kde zdieľate výsledky, stále sa dá vytvoriť spreadsheet pre všetkých zainteresovaných.

Ak si nie ste istý, či meeting organizovať alebo nie, spýtajte sa sami seba otázky, ktoré vám pomôžu zistiť to:

  • Pomôže mi názor zúčastnených pri mojom rozhodovaní?
  • Je potrebné konzultovať s účastníkmi čerstvé výsledky projektu?
  • Majú ostatní účastníci problém, ktorý je treba riešiť na meetingu?

Ak na niektorú z predchádzajúcich otázok odpoviete kladne, má zmysel meeting organizovať. Ak ste však odpovedali negatívne, s najväčšou pravdepodobnosťou k meetingu pristupovať nemusíte a postačia individuálne stretnutia či e-mailová komunikácia.

Agenda

Keď už ste si ujasnili, že existuje potreba organizovať meeting, budete potrebovať agendu, čiže program meetingu, ktorý bude tvorený bodmi, o ktorých budete hovoriť. Meeting teda rozdelíte na menšie časti. Agenda môže obsahovať aj poznámku, koľko by mala konkrétna časť trvať, kto by mal mať v danej časti slovo alebo k čomu chcete v danej časti dospieť.

Agenda neslúži len pre prehľadnosť meetingu, ale pomáha aj pri príprave účastníkov. Z agendy sa dá jednoducho vyčítať aj trvanie meetingu, a teda prispôsobiť svoje časové možnosti.

Účastníci

Na meeting by mali byť pozvaní len tí, ktorých sa prejednávané záležitosti priamo týkajú a ich output pomôže k riešeniu určitej situácie. Ak by na meetingu napríklad malo dôjsť k dôležitému rozhodnutiu, pozvite len tých, ktorých názor vezmete do úvahy. Meetingy tak budú menšie ale môže ich byť viac. V konečnom dôsledku však budú efektívnejšie, pretože v každom prípade ušetríte čas tým, ktorých sa záležitosť priamo netýka.

Formát

Meeting nemusí mať len tradičný formát face-to-face. V praxi sa využíva aj forma telefonického hovoru či videohovoru. Ak však meeting vyžaduje šírenie citlivých informácií, preferovaný je face-to-face meeting medzi štyrmi stenami. Ak je naopak meeting potrebné zorganizovať ihneď spolu s ľuďmi, ktorí nie sú na mieste, využije sa forma na diaľku.

Čas a miesto

Čas zohráva rolu najmä v medzinárodných firmách, kde je potrebné spojenie s pracovníkmi v rôznych časových zónach. V prípade firmy so všetkými zamestnancami na jednom mieste je možné zorganizovať meeting vo firemnej zasadačke. Zvoliť sa dá aj stretnutie na obede či spoločný brunch.

Trvanie

Väčšina meetingov zaberie približne jednu hodinu, avšak trvanie sa môže líšiť vzhľadom na množstvo prejednávaných bodov či obtiažnosť ich riešenia.

Dokázalo sa, že človek dáva najväčší pozor počas prvých desiatich minút a potom jeho pozornosť prudko klesá. Je teda rozumné usporiadať viac kratších meetingov, ako jeden niekoľkohodinový.

Pozvanie

Prešli ste si všetkými predchádzajúcimi krokmi? Výborne. Teraz ostáva len jediné. Pozvať všetkých kolegov. Využite napríklad online kalendár, pozvite ostatných a sledujte, kto prial vaše pozvanie a komu termín nevyhovuje a prispôsobte sa. Pre výber termínu meetingu sa dá využiť aj možnosť ankety na pracovných sociálnych sieťach.

Tak, zvládli ste to. Meeting je naplánovaný a všetko je pripravené. Teraz už len dúfať, že na ňom dokážete doladiť všetko potrebné.

Články, ktoré by vás mohli zaujímať

Dá sa na pracovnom stole udržať poriadok?

Zvýrazňovače tu, nálepky tam. Ale počkať, kam sa podel môj pracovný stôl? Verte či nie, niekde tam predsa len bude. Čistý pracovný stôl, kde vládne poriadok je zárukou vyššej produktivity. Pripravili sme si pre Vás rady, ako udržať svoj stôl zorganizovaný

Buďte ready do práce. 10 tipov pre lepší spánok

Naša večerná rutina, teda zoznam vecí, ktoré pred spaním urobíme, majú významný vplyv na kvalitu nášho spánku. Chcete zajtra v práci vyzerať sviežo a fit? Držte sa nasledujúcich krokov.

Kamery na pracovisku. Má na to zamestnávateľ právo?

Kontrolovať vás môže zamestnávateľ aj pomocou kamerového systému. Nie však vždy. Kedy a ako môže zamestnávateľ používať kamery? Povieme vám to.

Ďalšie články