Ako zažiariť na pracovnom pohovore v DPD?

Spravte pred pohovorom všetko pre to, aby ste boli úspešný. O tom, ako sa na pohovor pripraviť a na čo nezabudnúť, sme sa rozprávali so Silviou Slušnou, HR manažérkou kuriérskej spoločnosti DPD.

Opakovanie je matka múdrosti. To platí stále, aj pri základoch prípravy na pracovný pohovor. Stále sa totiž stáva, že kandidáti prídu na stretnutie nepripravení, neupravení a zbytočne sa tým pripravia o šancu urobiť dobrý prvý dojem.

Poďme najskôr k príprave na pracovný pohovor. Čo by mala byť prvá vec, na ktorú sa adept pripraví?

Úvodná otázka „Čo o nás viete?” je už obligátnym úvodom väčšiny pohovorov. Je smutné, keď kandidát vlastne ani nevie, v ktorej firme je na pohovore, či o akú pozíciu sa uchádza. Napriek tomu, že sa o tom všade hovorí, stále sa to stáva. A nie raz.

Aké informácie by mal teda kandidát vedieť o DPD, ak sa bude u vás uchádzať o zamestnanie?

Očakávame, že bude mať základný prehľad o tom, aké prepravné riešenia prinášame. Rovnako nás poteší, ak bude poznať filozofiu DPD, a to predovšetkým orientácia na zákazníka, dynamika a odbornosť.

Radi zoznámime kandidáta tiež s našou filozofiou zodpovedného podnikania postavenou na záväzku k uhlíkovej neutralite, inováciách pri doručovaní, komunitách, ale tiež inteligentnom doručovaní.

Základným prehľadom o spoločnosti však asi "domáca úloha" pre adepta nekončí. Čo ešte môže pomôcť?

Kandidát by si mal podrobne pozrieť popis pracovnej pozície a úprimne si zodpovedať niekoľko základných otázok. Je toto skutočne pozícia vhodná pre mňa? Napĺňala by ma? Bol by som pre firmu prínosom? Mám na ňu dostatok skúseností, prípadne trúfam si na zmenu oproti tomu, na čo som bol doteraz zvyknutý? Je plat uverejnený v ponuke pre mňa dostatočne motivujúci?

V DPD je navyše mimoriadne dôležité si povedať – milujem prácu s ľuďmi a chápem ich potreby? Som otvorený zmenám? Ak si na všetky tieto otázky odpoviete áno, ste v DPD na správnom mieste.

Toto sú veci, ktoré je dobré si pripraviť už doma. Čo v deň pohovoru priamo na mieste?

Prísť na pohovor včas je dobrý začiatok – ideálne 15 minút pred ním. To vám dá okrem upokojenia i komfort bezstresovej registrácie na recepcii, možnosti upraviť sa, či navštíviť toaletu. Netreba zabúdať skontrolovať si oblečenie a topánky. Papierová utierka dokáže v tomto prípade zázraky. Ak sa cestou prihodí niečo neočakávané, dajte vedieť, že budete meškať.

Prvý dojem je dôležitý, je však len časťou obrazu, ktorý si o kandidátovi robíme. Sledujeme konzistentnosť jeho odpovedí, ale tiež neverbálny prejav. Práve toto mnohí podceňujú.

Zdravé sebavedomie a komunikatívnosť si v DPD veľmi ceníme, netreba to však preháňať a vymýšľať si. Skúsený personalista to ľahko prekukne. Jednoducho treba byť autentický. Takto sa vzájomne spoznáme lepšie, čo je základom pre budúcu dobrú spoluprácu.

Čo môže účastníkov pohovoru prekvapiť?

Paradoxne, opäť sú to obligátne otázky: „Kde sa vidíte o 5 rokov? Čo budete robiť?". Tieto otázky dokážu odhaliť u kandidátov cieľavedomosť i predpoklad lojality firme. Ideálne je, ak sa zladíme s kandidátom v spoločných plánoch aspoň na obdobie 3-5 rokov. On sa niečo naučí, a zároveň dokáže spoločnosti niečo odovzdať.

Venujete sa počas pohovoru aj predošlým pracovným skúsenostiam? Čo je dobré z nich vedieť odprezentovať?

Základom je dobrý životopis – prehľadný a bez chýb. Netreba zabudnúť na referencie od bývalých kolegov či nadriadených. Kandidát by mal vedieť zhrnúť v krátkosti svoje predchádzajúce pracovné, či študijné skúsenosti, získané certifikáty. Ideálne je, ak dokáže vypichnúť z minulosti to najrelevantnejšie vzhľadom na pozíciu, o ktorú sa uchádza v DPD. To je pre nás indikátorom, že sa nad danou pozíciou zamýšľal a rozumie jej.

Články, ktoré by vás mohli zaujímať

Ako vám LinkedIn pomôže získať prácu?

To, že sociálne siete sú dnes veľkým pomocníkom pri získavaní práce nie je žiadnou novinkou. LinkedIn je práve takou sociálnou sieťou. Pomôže vám vytvoriť si online životopis a nájsť prácu. Ako? Čítajte ďalej a dozviete sa to.

Pripravte sa na pohovor a zvýšte šancu na úspech

Desiatky rozoslaných životopisov. Odmietavé e-maily. A zrazu to príde. Pozvanie na pohovor. Srdce vám búši. Neviete popadnúť dych. Čo teraz? Čo by ste mali spraviť? Ako zvládnuť pohovor? To vám hneď prezradíme. A nie je to nič zložitého.

Soft skills: Zaboduj s nimi na pohovore

Hľadáte prácu, ale nedarí sa vám? Dostali ste sa na pohovor, ale aj tak vás nezobrali? Príčin môže byť niekoľko. Od zle napísaného životopisu až po vaše vystupovanie. Nezabudli ste na niečo? Čo tak ukázať vaše „jemné“ zručnosti?

Ďalšie články